033 - 41 44 00

  KUNDSERVICE@TEXTILONNET.SE

 FRI FRAKT VID ORDER ÖVER 700 KR INOM SVERIGE

Ångerrätt, retur & byte

Reklamation och returrätt

Om en vara är felaktig eller har felexpedierats ber vi dig omgående kontakta vår kundtjänst via e-post eller telefon så vi kan rätta till felet. Textilonnet står självklart för tur- och returfrakt vid felleveranser samt reklamationer. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses inte av oss. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Så här gör du vid Byten/Retur

#1 Returporto:
Om du använder dig utav vår returfraktsedel när du skickar tillbaka ett paket, slipper du betala på plats!
Kontakta vår kundtjänst via mejl eller telefon för att erhålla en förbetald returfraktsedel, skriv gärna om du önskar returfraktsedeln via mejl där du du då skriver ut fraktsedeln själv.
Skall du returnera din order eller en del av din order kommer vi att debitera dig 69kr i returavgift i efterskott vid återbetalningen, vid fakturabetalning mejlas ny korrigerad faktura till den mejladress du angav vid order.
 
#2 Returpåse & Retursedel
När du ska skicka tillbaka varor till oss rekommenderar vi dig att använda samma påse som du fick varorna i. Vänligen bifoga ifylld retursedel (utan bifogad och ifylld retursedel kan vi inte hantera din retur).

Det här behöver du fylla i på retursedeln:
Namn
Adress
Ordernummer
Vad du lämnar tillbaka samt varför

#3 Återbetalning
Vid kontant betalning mot postförskott/förskottsbetalning skall clearing och kontonummer uppges på retursedeln eller kontakta vår kundtjänst för att lämna det.

Betalar du med faktura justerar du beloppet för returen själv på den faktura som låg i paketet vid leveransen. Du betalar endast för de varor du behåller samt för fraktavgift (69kr) samt returfrakt (69kr) och faktureringsavgift (29kr).
Är du osäker på vad du ska betala? Vi mejlar alltid den korrigerade fakturan till dig när vi mottagit returen.

Har du betalat mot VISA eller MasterCard kommer retursumman automatiskt att återbetalas till ditt konto. Återbetalningen kommer att synas på ditt kontoutdrag inom ett par dagar från det att vi gjort återbetalningen. Kan även synas på datumet du gjorde beställningen på beroende på vilken bank du har. När du gör ett kontoutdrag eller ringer din bank får du se tillbaka i transaktionerna.

 
Återbetalning

Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan så återbetalar vi varuvärdet. Beroende på hur du betalat dina varor, betalar vi tillbaka dina pengar på olika sätt (vid retur, byte och reklamation)
Notera att vid en ren retur kommer vi att debitera dig 69kr i returavgift i efterskott vid återbetalningen.
Vid ett byte debiteras du 69kr för returfrakten åter till oss, samt 69kr för frakten åter till dig.

Se de olika alternativen nedan:


Returåterbetalning

Postförskott
Då du betalat mot postförskott återbetalas retursumman till ditt kontonummer.

Kortbetalning
Har du betalat mot VISA eller MasterCard kommer retursumman automatiskt att återbetalas till ditt konto. Återbetalningen kommer att synas på ditt kontoutdrag inom ett par dagar från det att vi gjort återbetalningen. Kan även synas på datumet du gjorde beställningen på beroende på vilken bank du har.

Faktura
Vid faktura/delbetalning kommer din faktura att korrigeras. Kontakta oss gärna för att veta din slutskuld eller besök https://klarna.com/sv/privat/tjaenster/klarna-faktura
Observera att fakturan medföljer paketet vid leverans och att en ny faktura mejlas till dig om ändringar sker.
Har du redan betalt din faktura? - Kontakta Klarna för återbetalning på 08-120 120 00.

Pengarna återbetalas oftast inom 10 dagar (enligt lag gäller max 30 dagar).


 

 

 

Välj valuta:se