Fri frakt över 699 kr inom Sverige

VÄLKOMMEN TILL TEXTILONNET!

Leveransinformation 

Leveransvillkor

Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar, du får en leveransbekräftelse via e-post i samband med att din order skickas. Om varan du beställer är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid. Du har då naturligtvis alltid möjlighet att avbeställa. Restnoterad vara sänds utan post- och fraktavgift. När varorna ankommit till ombudet skickas ett SMS alternativt en brevavi till dig. Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad, vi kommer då att meddela dig det via mail. Kontakta vår kundtjänst om du vill annullera din order eller har frågor kring leveranstid m.m.

Leveransalternativ

Schenker Parcel Ombud 59kr (Fri frakt vid köp över 699kr inom Sverige)
Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. Paketet levereras normalt till ditt närmaste utlämningsställe, men du har även en möjlighet att välja bland ett antal olika ombud i din närhet. Under leveransens gång kan du spåra paketet på schenker.se med ditt kollinummer, som du hittar i leveransmailet. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS eller brevavisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning. Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order. 

Schenker Parcel Hemleverans utan kvittens 119kr (Fri frakt vid köp över 899kr inom Sverige)
Hemleverans utan avisering och kvittens - Schenker kör hem varorna till dörren utan att kontakta er innan. När ni genomför och avslutar er beställning och valt Hemleverans utan avisering/kvittens så har ni även godkänt leverans utan kvittens. Precis som Parcel Ombud så skickas det alltid ett mail när varan lämnat vårt lager och tagits emot av Schenker, ni kommr då att kunna följa paketet via schenker.se.
(Denna tjänst kan endast användas av privatpersoner)

Transportskador & skador på paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till ombudet eller göra en skadeanmälan till vår kundtjänst. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet skall du du kontakta vår kundtjänst och vi kommer att hjälpa dig med ditt ärende.

Ej uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 300 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Har man fler än 3 outlösta paket så kommer ens kundnummer att spärras för shopping hos oss.