033 - 41 44 00

  KUNDSERVICE@TEXTILONNET.SE

 FRI FRAKT VID ORDER ÖVER 700 KR INOM SVERIGE

Leveransinformation 

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 300 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Leveransvillkor

Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar, du får en leveransbekräftelse via e-post i samband med att din order skickas. Om varan du beställer är restnoterad, meddelar vi dig beräknad leveranstid. Du har då naturligtvis alltid möjlighet att avbeställa. Restnoterad vara sänds utan post- och fraktavgift. När varorna ankommit till servicestället skickas ett SMS alternativt en brevavi till dig. Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Kontakta vår kundtjänst om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring din order/leveranstider.

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till ditt närmaste utlämningsställe. Under leveransens gång kan du spåra paketet på www.posten.se med ditt kollinummer, som du hittar i leveransmailet. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS eller brevavisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning. Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order.

Transportskador

Textilonnet.se skickar alla sina paket med Posten Sverige AB. Om varan skadas eller kommer bort under transporten till kund är Textilonnet i Borås AB betalningsansvariga, men du måste själv anmäla detta till vår kundtjänst inom skälig tid ca 14 dagar. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig.

Ej uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 300 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 60 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Har man fler än 3 outlösta paket så kommer ens kundnummer att spärras för shopping hos oss.

Välj valuta:se